Σήμερα γιορτάζουν οι γηγενείς..

Όσοι με τόσο κόπο αντιστάθηκαν στον κατακερματισμό της ταυτότητάς τους και τις βιαιοπραγίες των εποίκων – απόρροια ρατσισμού και μιας αλλοπρόσαλλης επεκτατικής πολιτικής…

Όσοι παρά τις δυσκολίες, κατάφεραν να μείνουν ενωμένοι στις κοινότητες τους, βάζοντας πάνω απ’όλα το κοινό καλό – δίνοντας ένα πολύ μεγάλο παράδειγμα σε όλους εμάς τους υπόλοιπους…

Όσοι πιστεύουν στην μαγεία του βιβλίου και την ανάγκη όλα τα παιδιά ν’αποκτήσουν μια καλή μόρφωση…

Σήμερα γιορτάζουμε όλοι εμείς που  πιστέψαμε σε αυτά τα μικρά θαύματα…

Από την διοργάνωση της Εβδομάδας του Βιβλίου (17-23 Αυγούστου) στην σχολή, χωρίς την συμμετοχή των Παιδαγωγικών τμημάτων ή της Βιβλιοθήκης της σχολής, όσο κι αν προσπαθήσαμε (…), με αποκορύφωμα την συγκέντρωση χρημάτων για τον μοναδικό οργανισμό στη χώρα ο οποίος δουλεύει σε ακριτικές κι απόμερες περιοχές με κοινότητες των Ιθαγενών και τα σχολεία τους..

Κάθε χρόνο, στις 4 Σεπτέμβρη, γιορτάζουμε το… Indigenous Literacy Day.

Είναι μια γιορτή που από φέτος καθιερώθηκε και στην σχολή από την πανεπιστημιακή μας ομάδα, σε μια προσπάθεια να σταθούμε αρωγοί στον εκδοτικό οίκο που έχει αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά. Μεταφράζοντας βιβλία, εκδίδοντας τα, κάνοντας εκδηλώσεις, καλώντας κόσμο να μιλήσει αλλά και να δει το έργο τους.

Κι εμείς κάναμε παζάρι βιβλίων στην σχολή. Με εθελοντές, για δυο συναπτές εβδομάδες, από το πρωί έως αργά το απόγευμα. Με δεκάδες βιβλία να έρχονται και να φεύγουν την ώρα στους πάγκους μας. Δυο δολάρια το κομμάτι. Ήταν βιβλία που οι κτήτορες τους κατάφεραν να αποχωρισθούν και θέλησαν να τα μοιραστούν μαζί μας, για να μας βοηθήσουν στο έργο μας.

Κι εκεί.. ανακάλυψα κι εγώ δυο τίτλους.. από την Emily. Που μας έκαναν και τις δυο να βουρκώσουμε. Αυτή γιατί με βαριά καρδιά τα αποχωρίστηκε, κι εγώ γιατί ενώ τα κρατούσε κάποιος άλλος την ώρα που έφευγε τα βούτηξα μέσα από τα χέρια του. Κλασικά κι αγαπημένα μου κομμάτια βλέπεις…

Θα τα φροντίσω εγώ, της είπα. Μπορείς να έρχεσαι όποτε θες να τα βλέπεις…

Τα βιβλία αυτά ήταν τα βιβλία κατεύθυνσης στην Β’ και Γ’ Λυκείου, μου απάντησε. Ξέρω πως θα τα φροντίσεις. Βαθιά μέσα μου για’σένα τα’φερα…

Ευριπίδης και Σοφοκλής λοιπόν!

DSC_1255

Και υπήρξε τόση κατανόηση από τους εκπαιδευτικούς ως προς την νύστα μας στις απογευματινές διαλέξεις. Τόση κατανόηση για την αφαγία, τις αϋπνίες, αλλά και τα γέλια και το κυνηγητό στους διαδρόμους της σχολής, κι εγώ με το πόδι δεμένο, ξυπόλητη, σωριασμένη σε μια καρέκλα, να κάθομαι στο ταμείο.

Η ομάδα μας αναγκάστηκε να μεταφέρει στον πάγκο το γραφείο της – και να σου οι οργανισμοί και τα τηλεφωνήματα, και η αγανάκτηση και τα e-mails.. αλλά και το χαρτάκι που αρχίζαμε τα απογεύματα όταν δεν είχε ιδιαίτερη κίνηση και η μουσική και ο χορός. Ήταν τόση η υποστήριξη που λάβαμε από την φοιτητική εφημερίδα. Τόσα τα μαθήματα που πήραμε…

Και το χαμόγελο, ακόμη κολλημένο στα χείλη.

18 thoughts on “Σήμερα γιορτάζουν οι γηγενείς..

  1. Ωραιότατη πρωτοβουλία και χίλια μπράβο! Το βιβλίο ουχί μονάχα σε πλουτίζει και σε συντροφεύει, αλλά μπορεί και να σε φέρει εγγύτερα σε άλλους ανθρώπους.
    Εξαιρετικό λοιπόν το ιβέντ σας! Τέτοια ωραία θέλουμε ν´ακούμε!

  2. Πως μπορείς ν’ αποχωρίζεσαι βιβλία;
    Αυτά είναι οι πιο πιστοί μας φίλοι, συνοδοιπόροι στη ζωή….
    Μπράβο πάντως!!
    Εξαιρετική η πρωτοβουλία σας!!!
    Να το επαναλάβετε!!!!!
    Να ενημερώσετε μήπως γίνει μεγαλύτερο το event, να σας στείλουμε κι από δω βιβλία….λέω τώρα…..
    Ξανά συγχαρητήρια!!

    Φιλάκια πολλά από την πατρίδα:)))

    • Ούτε εμένα μου αρέσει να αποχωρίζομαι βιβλία.. οπότε αποχωρίστηκα βιβλία παλαιά, που τα είχα διαβάσει και δεν τα χρειαζόμουν. Αλλά ήταν για καλό σκοπό. Οπότε δεν το σκεφτήκαμε δεύτερη φορά! Άσε που ξαλάφρωσα λιγάκι κι αυτή την πονεμένη τη βιβλιοθηκούλα μου.. χα χα.
      Φιλί γλυκό!

  3. Πολύ σε θαυμάζω να το ξέρεις (δε θυμάμαι αν το χω ξαναπεί). Πάντα τέτοιες όμορφες δραστηριότητες να οργανώνετε και να μας κάνετε περήφανους τους συμπατριώτες.

    Φιλιά από την ηλιόλουστη αλλά και δειλά δειλά δροσερή πατρίδα!

    • Αχ, βρε Ρηνιώ μου.. πάντα έχεις μια καλή κουβέντα να πεις! Σ’ευχαριστώ πολύ που περνάς από το κουτουκάκι μου. Μου αρέσουν πολύ οι συζητήσεις μας, ξέρεις εσύ… Φιλί ανοιξιάτικο από Μελβούρνη 🙂

  4. Μπορεί να κουραζεσαι Αγριμακι μου με όλα αυτά που κανετε εκει στην μακρινή Αυτραλια αλλά΄ κατω ομως απο την κούραση διακρίνω μια ικανοπιηση για το αποτελεμα των προσπάθειων σας αν είχατε και μια υποστήριξη!!! τελικα παντού τα ίδια γίνονται φαινεται και καλα που υπαρχει και η ανθρώπινη πρωτοβουλία..ενα μεγαλο μπραβο Αγριμακι μου.. να εισαι καλα και να έχεις παντα δύναμη.. και αγαπη…αν έχεις χρονο ελα να δεις στο μπολκ μου… φιλακια πολλα σου στελνω..απο την Κρήτη σου..

    • Ναι, κουράζομαι, αλλά είναι αυτή η γλυκιά η κούραση.. πώς να στο πω; Η κούραση που σε γεμίζει.. 🙂 Καταλαβαίνεις τι εννοώ. Κι όντως, παντού τα ίδια χάλια είναι. Χτυπήσαμε πολλές πόρτες πριν καταφέρουμε να κάνουμε κάτι.. Αλλά δεν το βάλαμε κάτω! Φιλιά πολλά στην Πατρίδα μου την Κρήτη!

  5. Το χαμόγελο μεταδίδεται στα πέρατα αγριμάκι μου μαγικά όπως μαγικό είναι και το βιβλίο. Μα να μην συμμετέχουν τα παιδαγωγικά τμήματα και η.. βιβλιοθήκη;;;;;;;

    Φιλιάαααααααααα 🙂

    • Επ! Καλώς την! Μας έλειψες, το ξέρεις; Να γράφεις πιο συχνά..
      Ναι, απογοήτευση, αλλά του χρόνου θα είμαστε κι εμείς πιο προετοιμασμένοι και θα τους ενημερώσουμε μήνες νωρίτερα! Χα χα. Δεν αντέχω όταν τρώω πόρτα! Δεν έχω μάθει να το βάζω κάτω με τίποτα!
      Φιλί κι από εμένα!

  6. Για αυτό είχε χαθεί το αγριμάκι μου ε;
    Χίλια μπράβο για την πρωτοβουλία και την εθελοντική σας συμμετοχή!
    Σε καμαρώνω να ξέρεις! ♥
    Ξεκούραση στο πόδι πότε προβλέπεται;
    Φαΐ;
    Αχ θα έπρεπε να είμαι εκεί να σε κυνηγάω να φας (υπερπροστατευτική μανούλα η καρκίνος μη ξεχνιόμαστε!)
    Φιλάκια καρδούλα μου!

    • Ναι, ναι.. πώς να μην χαθώ με αυτά και με εκείνα; Έχουμε και θέμα με το πόδι, μαντάμ, με το ζόρι βγάλαμε τη βδομάδα.. αλλά ήταν ΥΠΕΡΟΧΑ!!
      ΣΛ

      ΥΓ Αχ, εσείς τα καρκινάκια! (Ξέρω από τη μαμά μου.. α πα πα!!)

Από τση Κρήτης το μπαξέ να μου πέψετε ένα μπόλι, να κάμω επά στη ξενιθιά ολάνθιστο περβόλι!

