Α όπως Αθηνά…

Διαβάζω πολλά άρθρα για το περιβόητο σχέδιο «Αθηνά» – το σχέδιο που θα βγάλει τα πανεπιστήμια της χώρας, και κατά συνέπεια κι όλους εμάς τους αποφοίτους και τους φοιτητές, από το παράλογο του ελληνικού πανεπιστημίου και του εκπαιδευτικού συστήματος…

Κάθε φορά που ένα καινούριο νομοσχέδιο σχετικό με την εκπαίδευση περνά, με πιάνει ένα τρέμουλο. Τρέμουλο στην φωνή και στα χέρια. Καμιά φορά και σφίξιμο στην καρδιά. Περιμένω πότε θα γίνει το μεγάλο μπαμ. Πότε θα φάμε πάλι τα μούτρα μας.

Όμως τώρα με το σχέδιο «Αθηνά» δεν με φοβίζει τίποτα! Αυτή την φορά αισθάνθηκα συγκίνηση διαβάζοντάς το. Λέω, δεν μπορεί, λίγη από την σοφία της Θεάς θα την έχει μέσα του. Τι στον κόρακα! Τα πανεπιστήμια στην Άνω Κερασίτσα Τρίπολης και την Κάτω Κερασίτσα Τρίπολης θα συγχωνευτούν και θα είναι πλέον ένα και το αυτό, αποκτώντας καινούριο όνομα: Πανεπιστημιακό Ίδρυμα Κερασίτσας Τρίπολης…

Κατάλαβες; Γιατί με το να συγχωνευτούν κάποια τμήματα -τα οποία δημιουργήθηκαν για την οικονομική ένεση που θα παρείχαν σε κάποιες επαρχιακές πόλεις/νησιά, για τα ψηφαλάκια του κάθε βουλευτάκου και πρωθυπουργάκου- θα εξαφανισθούν όλα τα υπόλοιπα προβλήματα… Να, θα σταματήσουν οι καταλήψεις, τα βιβλία θα δίνονται την πρώτη κι όχι την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων, θα πετάξουν επιτέλους τις κομματικές παρατάξεις από τον Ιερό Χώρο των ιδρυμάτων και πάει λέγοντας. Θα αντιμετωπισθούν με λίγα λόγια οι παθογένειες του συστήματος!

Όλα καλά κι ανθηρά, λοιπόν. Οι γραμματείες των σχολών θα λειτουργούν κανονικά. Οι καθηγητές θα μπουν για πρώτη φορά αξιοκρατικά στις αίθουσες να διδάξουν. Τα μαθήματα δεν θα ακυρώνονται τελευταία στιγμή. Η ύλη θα είναι συγκεκριμένη. Την περίοδο της εξεταστικής καμία αυτοαποκαλούμενη «αναρχοαυτόνομη» ομαδούλα δεν θα εισβάλλει στις αίθουσες σκίζοντας κόλλες. Τα τραπεζάκια, οι αφίσες και τα γκράφιτι των κομματικών παρατάξεων θα αποτελέσουν παρελθόν. Θα δοθούν, επίσης, χρήματα στα ερευνητικά προγράμματα. Σε λίγο καιρό τα ελληνικά πανεπιστήμια θα είναι πιο ανταγωνιστικά από αυτά του εξωτερικού.

Είδες τι σου κάνει μια «αναδιάρθρωση», μια «συγχώνευση»;

Σου επιτρέπει να σηκώσεις το χαλάκι, να μαζέψεις τα σαριδάκια από κάτω και να το βάλεις πίσω στην θέση του… Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσαμε! Ποιος ο λόγος να άφηναν περιθώριο δυο ετών ώστε να πάρουν οι παλαιοί φοιτητές πρώτα το πτυχίο τους, όταν αυτοί αποφασίζουν και διατάζουν; Ποιος ο λόγος να εισακουσθούν οι απόψεις και οι προτάσεις των καθηγητών;

Πώς να μην το λατρεύω το καινούριο σχέδιο λοιπόν; Εφαρμόζεται άμεσα και δημοκρατικά, όπως τα πάντα σε αυτή την χώρα…

Advertisements

25 thoughts on “Α όπως Αθηνά…

  1. Ο Πλάτωνας είχε πει πως η εκπαίδευση είναι δύναμη που γιατρεύει την ψυχή. Σε μια εποχή δύσκολη όπως αυτή που διανύουμε, που η ψυχή των Ελλήνων χρειάζεται και γιατρεία και βάλσαμο, «κάποιοι» αποφάσισαν να χτυπήσουν την εκπαίδευση.
    «Σχέδιο Αθηνά». Ατυχής για εμένα η ονομασία αφού από ότι φαίνεται ούτε σοφία έχει το εν λόγω σχέδιο ούτε και στρατηγική. Μα πάνω απ’ όλα δεν έχει μελέτη για να το υποστηρίξει. Και έτσι για άλλη μια φορά θα βρεθούν οι φοιτητές μετέωροι να πληρώνουν την προχειρότητα και την ασυνειδησία κάποιων με τα όνειρα τους!!!
    Ελπίζω απλά να λογικευτούν και να μην πάρουν βιαστικές αποφάσεις γιατί αλλιώς καταστραφήκαμε!
    Σου στέλνω τα φιλιά μου Αγριμιώ και πολλές ευχές για ένα όμορφο υπόλοιπο ημέρας.

    • Δυστυχώς, η εκπαίδευση πάντα «κουτσή» ήταν. Περπατούσε με δεκανίκια. Θεωρώ πως έπρεπε να γίνουν ΑΛΛΑΓΕΣ. Το έγραψα και πιο πάνω άλλωστε. Αλλά όχι εν μια νυκτί. Όχι χωρίς προγραμματισμό. Αυτή την προχειρότητα, όπως πολύ σωστά έγραψες, θα την πληρώσουν οι φοιτητές.

      Καλή εβδομάδα να έχουμε.
      Δεν έχω σήμα εδώ, για αυτό αργώ να απαντήσω. 😉

  2. Δε θεωρώ ότι το νέο νομοσχέδιο είναι εντελώς λάθος. Φυσικά και χρειάζονται συγχωνεύσεις κάποιων τμημάτων εφόσον υπάρχουν 20 και οικονομικά, διοικησης επιχειρήσεων κλπ. Βέβαια υπάρχουν και τμήματα που δεν αγγίζονται διότι είναι στις πατρίδες των πολιτικών. Δες τη φιλολογία Καλαμάτας η οποία εἰναι ένα ακόμη βάρος εφόσον θα μπορούσε άνετα να συγχωνευτεί με αυτή της Πάτρας! Αλλά είναι ο Σαμαράς από εκεί βλέπεις.

    Συμφωνώ λοιπόν με κάποιες -λογικές πάντα- συγχωνεύσεις, αφού είναι περιττά έξοδα στη σίτιση , τις βιβλιοθήκες, το προσωπικό, τις εστίες κλπ κλπ…

    φιλιά!

    • Κανείς δεν είπε ότι το νομοσχέδιο είναι εντελώς λάθος, ούτε ότι δεν έπρεπε να γίνουν αλλαγές. Ήθελα πιο πολύ να τονίσω ότι αυτές οι αλλαγές που γίνονται, για εμένα τουλάχιστον, δεν είναι επαρκείς, ούτε εξετάζουν το ζήτημα σφαιρικά. Τα τμήματα που συγχωνεύονται είναι αυτά που δημιουργήθηκαν, όπως έγραψα και πιο πάνω, για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους. Όμως μια συγχώνευση δεν θα φέρει και τις αλλαγές στην λειτουργία/νοοτροπία των σχολών.

      -Τι θα γίνει με τις γραμματείες που ανοίγουν για ελάχιστες ώρες κάθε βδομάδα;
      -Τι θα γίνει με τις καταλήψεις;
      -Τι θα γίνει με τις εξεταστικές που χάνονται;
      -Τι θα γίνει με τους καθηγητές που μπαίνουν από την πίσω πόρτα;

  3. Α ρε Αγριμάκι!!! Εδώ έχει συρικνωθεί η ζωή από την πολλή συγχώνευση.Εχει συγχωνεθτεί ο νους μας, με αυτά που ακούμε και βλέπουμε….Συγχωνεύτηκε το στομάχι μας….να μην πω με τι!!!

    • Χαχα. Μου αρέσει που πολλοί συμπληρώσατε τον τίτλο.. 🙂
      Και η Κανελλάκη είχε το ίδιο σκεπτικό!

      Μην συρρικνωθεί και η Ανθρωπιά μας, Κατερίνα.
      Μην συγχωνευτούν τα θέλω μας, τα πρέπει, τα ΓΙΑΤΙ..

  4. Μα κανείς ποτέ δεν κάνει τίποτα για να φέρει αποτέλεσμα… μόνο για να μπορεί να πει ότι έκανε κάτι, και μετα αφήνει τους άλλους να βουρλίονται για το αν αυτό που έγινε είχε οποιαδήποτε σχέση με την πραγματικότητα… Η εκπαίδευση από νηπειαγωγείο μέχρι ντοκτορά ξεκινά και τελειώνει στην ανατροφή, παιδεία κοινωνικής ανάπτυξης και ιδία συνειδητοποίηση εαυτού και ευθύνης ατομικής και συλλγικής… και στην Μεσόγειο γενικά πάσχουμε από όλα αυτά…

    • Κάθε κυβέρνηση που θυμάμαι την τελευταία δεκαετία, αλλάζει την νομοθεσία απλά για να δείξει ότι έκανε κάτι. Χωρίς αυτό να σημαίνει, όπως έγραψες, ότι υπήρξε και κάποιο αποτέλεσμα ή ότι έκανε κανείς έρευνα για το αντίκτυπο που είχε η εφαρμογή της καινούριας νομοθεσίας στους φοιτητές και τις σχολές. Σαφώς κι έχεις δει περισσότερα παράδοξα όλα αυτά τα χρόνια…

  5. Εγώ είμαι της άποψης ότι πρέπει να υπάρχει ένα τουλάχιστον Πανεπιστημιακό Ίδρυμα σε κάθε πόλη της Ελλάδας. Με τμήματα και εξειδίκευση που θα εξυπηρετούν την τοπική οικονομία και αγορά εργασίας. Γίνεται ; θα με ρωτήσει κάποιος. Φυσικά και γίνεται, θα του απαντήσω. Πώς μπορεί δηλαδή το Lampeter της Ουαλλίας, με πληθυσμό κάτω από 3000 κατοίκους, να έχει Πανεπιστήμιο και δεν μπορεί η Σπάρτη, η Κομοτηνή, ο Αγ. Νικόλαος ;;;

    • Κι εδώ στην Αυστραλία έχει μικρές πόλεις με τις σχολές τους.
      Δεν μου φαίνεται παράλογο αυτό που λες, αρκεί να μην είναι αυτοσκοπός μας η εξυπηρέτηση της τοπικής οικονομίας. Αυτό είδαμε που μας οδήγησε…

      Μια χαρά μπορούμε να το υποστηρίξουμε. 🙂

  6. Σ’ αυτή τη χώρα έχουμε τόσες ομορφιές.
    Τόσες θάλασσες και τόσα βουνά.
    Τόσον ήλιο και τόσον αέρα.
    Ολοι μας ζηλεύουν για τις φυσικές ομορφιές.
    Γι αυτό όλα τα άλλα τα έχουμε στραβά, ανάποδα και καθόλου.
    Για να μη μας ματιάζουν γλυκιά μου!
    Εμ εσύ γιατί νόμιζες;

    Φιλάκια πολλά:))

    • Σ’αυτή την χώρα μυαλό δεν έχουμε, ούτε αυτοκριτική κάνουμε. Αυτό είναι το πρόβλημά μας. Θεωρώ πως έχουμε προοπτικές, αλλά δεν αξιοποιούμε τις ευκαιρίες που έχουμε.

      Καλή εβδομάδα να έχουμε 🙂

  7. Τι σχέση έχει το σχέδιο Αθηνά με το χάλι του επιπέδου των πανεπιστημίων;

    Το σχέδιο Αθηνά έρχεται να διορθώσει το αίσχος του «κάθε χωριό και πανεπιστήμιο». Δε χρειαζόμαστε τόσα πανεπιστήμια. Δε χρειαζόμαστε τόσο επιστημονικό προσωπικό ειδικότερα δε όταν δεν κάναμε τίποτε για να συνδέσουμε τα πανεπιστήμια με την ελεύθερη αγορά, βασισμένοι σε ιδεοληψίες.

    Το χάλι που αναφέρεις δεν έχει να κάνει με κυβερνητική πολιτική αλλά με πανίσχυρες κλίκες στα πανεπιστήμια που έχουν πιάσει τα πόστα και δεν αφήνουν να κινηθεί τίποτε….Καμία μεταρρύθμιση δεν πέρασε στα πανεπιστήμια υπό την τρομοκρατία των γνωστών αγνώστων μειοψηφιών.

    Η μεγαλύτερη μεταπολιτευτική επένδυση, αυτή της εκπαίδευσης δεν έχει αποδώσει μία! Παράγει ανέργους που το μόνο που ζητάνε είναι δικαιώματα και επιδόματα. Πολύ καλά λοιπόν κάνουν και κλείνουν αντιπαραγωγικά τμήματα και σχολές.

    • Κανείς δεν ζήτησε/σκέφθηκε να μην κλείσουν τα αντιπαραγωγικά τμήματα/σχολές.

      Τις κλίκες που αναφέρεις, ποιος τις άφησε να δρουν ανεξέλεγκτες εάν όχι η ίδια η κυβερνητική πολιτική;; Μια κλίκα από μόνη της, όσα πόστα κι εάν έχει πιάσει, δεν κάνει τίποτε χωρίς την ανοχή ή την συνδρομή της κυβερνητικής πολιτικής. Η κυβερνητική πολιτική είναι αυτή η οποία αποφασίζει ποιος/που/πότε.

      Όπως έγραψα και πιο πάνω, θεωρώ πως το σχέδιο Αθηνά έρχεται απλά να κλείσει τα στόματα όσων εδώ και χρόνια θεωρούσαμε παράλογο να υπάρχουν αντιπαραγωγικά τμήματα σε τόσους νομούς για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους. Από την άλλη, επιμένω σε αυτό που έγραψα στην τελευταία μου παράγραφο. Ότι δηλαδή τα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ προβλήματα -με το συγκεκριμένο σχέδιο, να αποτελεί μοναχά ένα από αυτά- να μπαίνουν μαζί με τα υπόλοιπα σαριδάκια κάτω από το χαλάκι.

  8. Αχ!!! Αγριμακι μου…παλι θα τιναχτει στον αέρα η παιδεία κατα την γνωμη μου….οποιος ερχεται κανει και τις αλαγές του χωρίς να ρωτήσει τα παιδια που σπουδαζουν….αν τα τμηματα που κλεινουν ειναι αντ\ιπαραγωγικα … τότε γιατι τα κανανε;;;; ενα μεγαλο… κρίμα… φιλακια απο την πατριδα σου ..την Κρήτη………..εδώ να δεις τι γινεται…

    • Μα αυτό ακριβώς με εξοργίζει κι εμένα.
      Κάθε κυβέρνηση που έρχεται, αλλάζει κι από κάτι.
      Τις περισσότερες φορές απλά για να πει πως κάτι έκανε.
      Και κυρίως για να ρίξει τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση.
      Ριζικές αλλαγές στην παιδεία δεν θα έπρεπε να γίνονται σε τακτικά διαστήματα.

  9. Α όπως αφελής ερώτηση…
    …μπορεί να θεσμοθετηθεί ένα διάταγμα για αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δίχως την άποψη της πανεπιστημιακής κοινότητας, των φοιτητών και των εργαζομένων σ’ αυτήν;

    • Κι εγώ με αυτή την απορία θα μείνω, μου φαίνεται.
      Α όπως πράγματα αδιανόητα, να προσθέσω!!
      Μερικοί μπήκατε στο πνεύμα της αλλαγής τίτλου,
      κάτι το οποίο επικροτώ. Χαχα.

  10. Αγριμιώ μου λέω πως η ανικανότητα των υπευθύνων φταίει για τον χαμό που γίνεται ΚΑΙ στα Πανεπιστήμια. Τώρα απλά τα κλείνουν, αλλά όλοι όσοι εμπλέκονται είχαν φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να μην λειτουργούν σωστά . Εικόνα κι αυτά της κοινωνίας μας. Εσύ που τα έχεις ζήσει από μέσα τα απαρίθμησες ένα ένα τα κουσούρια.
    Είναι τρομερό όμως φοιτητές που έχουν ξεκινήσει έχουν κάνει δύο τρία χρόνια να μην μπορούν να τελειώσουν την ειδικότητά τους. Για γέλια και για κλάματα..

    Την καλησπέρα μου!

    • Θεωρώ ότι οι παλαιοί φοιτητές του τμήματος θα έπρεπε να έχουν την ευκαιρία να πάρουν το πτυχίο τους, και να μην γίνονται δεκτοί καινούριοι. Τέτοιες αλλαγές δεν γίνονται εν μια νυκτί, πόσο μάλλον όταν είναι τόσο σημαντικές αλλαγές. Αλλαγές των οποίων το αντίκτυπο επηρεάζει τις ζωές τόσων ανθρώπων…

      Καλή εβδομάδα να έχουμε 🙂

  11. Ετσι ακριβώς,ΤΕΙ Ιχθυοκαλλιέργειας με μοναδικο σπουδαστη τον υπευθυνο του κυλικείου του τμήματος 🙂

    Καλό μήνα στην ξενιτιά…

Από τση Κρήτης το μπαξέ να μου πέψετε ένα μπόλι, να κάμω επά στη ξενιθιά ολάνθιστο περβόλι!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s