Αρχάγγελος

Η Σμαραγδένια μου άφησε σε ένα σχόλιο της το παρακάτω για τον Ψαρονικολιώ, το δικό μας Νικολιώ. Αυτή η μέρα πονά διπλά όταν είσαι Κρητικός… είναι μια μέρα Πένθους που μας κατακλύζει όλους από θύμησες.

Με την μοναδική Φωνή του καταφέρνει ακόμη να μιλά στις Ψυχές μας, να αναστατώνει τον νου μας, να φωτίζει τα σκοτεινά μονοπάτια. Δεν νομίζω ότι λογιέται Κρήτη χωρίς τους Ξυλούρηδες…

Κρήτη μου τον βασιλικό απού χες στον μπαξέ σου
τον πότιζες τον δρόσιζες και τον κορφλογούσες
κρυφά τον εκαμαρωνες ν ανθίζει να βλαστένει
και να σκορπά μοσχοβολιές στσί ρούγες και στσι στράτες
και ψήλωσε και έφτασε η στην κορφή του κόσμου.
Η ξενηθιά τον πλάνεψε Κρήτη μου και στον πέρνει
και κείνος εμαραθηκε, χαμαι στο χώμα πέφτει.
Και τον νέ κλαίει η ξενηθιά κι εσύ παντέρμη Κρήτη.

Δεν θα γράψω πολλά, δεν θα κάνω καμία αναδρομή στο παρελθόν, δεν θα παραθέσω κάποιο άρθρο. Πιστεύω πως τα τραγούδια του μιλάνε από μόνα τους.

Σας αφήνω με το αγαπημένο μου κομμάτι, κομμάτι το οποίο σημαίνει πολλά για εμένα, μια γλυκιά νοσταλγία για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, το Ρέθεμνος, και μια ιδιαίτερη μνεία στην γλώσσα, την ντοπιολαλιά και στα έθιμά μας τα οποία χάνονται σιγά-σιγά. Είναι στο χέρι μας να κρατήσουμε αυτές τις θύμησες ζωντανές…

 

– Περάστε κι από την Roadartist για την έκθεση «130 χρόνια Νίκος Καζαντζάκης», στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

18 thoughts on “Αρχάγγελος

  1. Γλυκιά μου έσβησα το σχόλιο σου κατά λάθος…ήθελα να σβήσω το email σου να μη φαίνεται σε όλους……αν μπορείς να το ξανα στείλεις ήταν πολύ ενδιαφέροντα όσα έγραφες για τις ορμόνες στο μυαλό του θύματος…το έχω κρατήσει….να σου το στείλω; ΣΥΓΝΩΜΗ γλυκιά μου, δεν το ήθελα!!!!!!!

  2. Mπράβο ρε Αγριμιώ!
    Οι αετοί δεν πεθαίνουν, μόνο γυρνοβολάνε στον ουρανό και γίνονται σύμβολα και έμπνευση για τους θνητούς.
    Να’σαι καλά. Τσουγκρίζω νοερά μια ρακή με το ποτήρι σου, συντεκνάκι.
    Με συγκίνησες πάλι…

  3. Αγαπάω τον Ξυλούρη . Το σπίτι μου από μικρή θυμάμαι είχε τέτοια ακούσματα λόγω της μεγάλης αγάπης της μητέρας μου στο πρόσωπο του Ξυλούρη και αργότερα όταν μεγάλωσα και μπήκα σε χορευτικό σύλλογο έγινε μέρος της καθημερινότητας μου. Πάντα λάτρευα και θα λατρεύω την ερωτική ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας ειδικά όταν την άκουσα τραγουδισμένη από μια τέτοια φωνή .Και όταν την ακούσεις μια φορά , δεν ξεχνιέται….
    Υπέροχη η ανάρτηση σου Αγριμάκι μου.

Από τση Κρήτης το μπαξέ να μου πέψετε ένα μπόλι, να κάμω επά στη ξενιθιά ολάνθιστο περβόλι!

